Underfundige tanker, dagdrømmerier, og generell svada...

onsdag 7. mai 2008

Thomas tester ukjente ting. Et bloggeprosjekt...

Jeg har tenkt litt i det siste. Og har kommet opp med en konklusjon om at jeg trenger litt forandring i hverdagen. Jeg er også en temmelig nysgjerrig sjel. Alt som er nytt er fascinerende, og jeg tar meg ofte i å lure "Hmmm.... lurer på hvordan DET er...".
Jeg har derfor bestemt meg for å gjøre livet litt mer interessant, og inspirert av gutta i Senkveld og min egen nysgjerrighet har jeg derfor bestemt meg for å prøve ut diverse saker og ting jeg føler er heller.... ukjente for meg.
Etter hvert som disse tingene (en ny ting for hver dag er planen) blir utprøvd, vil det rapporteres her i bloggen.
Og til dere lesere: Er det noe dere gjerne vil at jeg skal prøve ut, er dere hjertelig velkomne til å komme med forslag i kommentarfeltene, så lover jeg å ta alle forslag til vurdering ;)

Prosjektet er i gang og allerede i dag har jeg prøvd ut aller første ukjente ting.
"Thom's Grublekrok" er dermed stolt av å presentere

"Thomas tester ukjente ting!"

Først ut er dagens lille "ukjente ting" - Kulturmelk med Oboy.

Jeg har lenge vært fan av kavring med kulturmelk og sukker. Det er en god frokostrett, det er sunt (forutsatt at du ikke dynger på med sukker, selvfølgelig), og det er et kjært barndomsminne (ble introdusert til det i en alder av veeeeldig liten). Jeg må innrømme jeg har en del sære interesser, så det har ofte hendt at jeg faktisk har tatt meg et glass med kulturmelk blandet med sukker en sjelden gang (det e' godt sjø'..!) bare for fornøyelsen sin del. Dette ga meg en aldri så liten ide i forbindelse med dette lille "prosjektet":
"Hei! Hva med kulturmelk med Oboy??"
Vanlig melk med Oboy er jo godt, et glass kulturmelk med sukker i er jo godt, hvorfor skal ikke et glass med kulturmelk med Oboy være godt da?
Lykken var fullkommen da jeg oppdaget at jeg hadde akkurat nok til å lage meg et lite glass med sjokokulturmelk, og satte i gang med å blande...
Og det er litt synd at jeg ikke tok bilde med selvutløser, innser jeg nå. For jeg har på følelsen av at ansiktsuttrykket mitt var temmelig ubetalelig. For jeg tøyser ikke når jeg sier at det må være det grimmeste jeg noensinne har smakt..!! Det er tydeligvis en grunn til at oppskrift på Sjokokulturmelk ikke står på verken Kulturmelkkartongen eller Oboy-pakken...
Vondt smakte det, og gjentas skal det absolutt ikke.

En ting lærte jeg i hvertfall: På de neste testene mine i dette prosjektet, skal kamera stå klart, slik at alt kan fotodokumenteres...

Såh, første test er utført. Nå gjenstår det bare å vente til jeg kommer på neste ting å prøve.
I mellomtiden mottas forslag med takk... ;)

4 kommentarer:

Toonoisy sa...

Hva med Thomas tester edderkoppen?
Hvor lenge kan du holde den uten at den biter?

*le hjerterått og håpe du ikke ber meg gjøre det samme*

Anonym sa...

Hei Thomas !

Hva med å teste ut fiskeboller i brun saus og kjøttkaker i hvit saus.... Hvordan vil det smake tro ?

Toonoisy sa...

Jeg stemmer for at du skal prøve deg som gatemusikant.
Du kan låne trompeten min anyday (bortsett fra torsdager, seff. Korpsdag vettu)

Marianne sa...

haha. jeg kunne fortalt deg at det ikke funker med surmelk og obåi. jeg har testa det før.

marshmallows i mikrobølgeovn! GØY!